Blog především o tom, jak nová a sociální média (z)mění povahu PR a marketingu vůbec. Blogy, Twitter, FaceBook, YouTube, WhoHub, word-of-mouth, word-of-blog, word-of-mouse a všechna další "words", která ovlivňují komunikační strategie.
pondělí 12. října 2009
Sociální sítě v práci? Zapomeň!
Historie se opakuje. Podle studie společnosti Robert Half Technology jen 10 % z dotázaných vedoucích pracovníků ve své odpovědi uvedlo, že jejich zaměstnanci mají během pracovní doby k sociálním sítím plný přístup. Více jak polovina oslovených společností zakazuje svým zaměstnancům využívat sociální sítě v pracovní době. Tolik Amerika.
V Čechách shodou okolností podobné téma řešíme v souvislosti s "arogantní bábou" Jindřicha Šídla z České televize. Ale tohle téma už tu několikrát bylo - zakazování soukromých emailů, když šlo ještě o novinku, kontrola blogů (z poslední doby třeba Novácký reportér Dlabaja) a příkladů by bylo daleko víc.
Ten scénář je pořád stejný. A pořád stejně chybný. Tohle používat nesmíš, tečka. Ale historie už ukázala, že tenhle přístup prostě nefunguje. Komunikace o vás (a bez vás) bude probíhat dál a ještě rozladíte vlastní zaměstnance. Nebylo by lepší stanovit si nějaká pravidla? Jasný rámec, v jakém komunikace v sociálních médiích může probíhat? Aktivně pracovat se zaměstnanci v rámci interní komunikace a systematicky je využít jako nosič pozitivního word-of-mouth? Je to cesta pro management o dost obtížnější, ale pro všechny strany daleko efektivnější.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Takzvaný 'sociální podnik', kde všichni zaměstnanci aktivně používají technologie sociálních médií k dokumentování svého lifestreamu a ke komunikaci a spolupráci prakticky s celým světem, je nejúčinnější současnou inovací v řízení podniku.
OdpovědětVymazat