středa 21. října 2009

PR summit: nemění se jen komunikace, ale i společnost


Letošní PR summit nabídl řadu zajímavých přednášek a k některým z nich se ještě vrátím. Ale teď začnu tou stěžejní, kterou přednesl Lou Capozzi, bývalý CEO MS & L a prezident ICCO na téma Globální vyhlídky konzultačních firem. A nejde mi teď ani tolik o ty vyhlídky, které jsou samozřejmě růžové a nic jiného z úst prezidenta ICCO ani zaznít nemohlo. Zaujala mne spíš jednoduchá, trochu nenápadná myšlenka, že žijeme v (pro PR) neobyčejně perspektivním čase nejen kvůli novinkám v (komunikačních) technologiích a ve způsobu komunikace vůbec, ale protože se změnila i společnost. A to je věc, na kterou se často zapomíná. Nejde jen o to, že se komunikace neuvěřitelně zrychlila a globalizovala. Jde i o to, že lidé věří víc bloggerům, které nikdy neviděli a vůbec netuší, z jakých dat vychází, než společnostem, korporacím, vládě a dalším institucím. A to je smutná pravda.
Z toho vyplývá i role PR, které musí klást čím dál větší důraz na získávání podpory třetích stran, využívání různých komunikačních nástrojů a jejich vzájemné propojování. A hlavně na budování dialogu s cílovými skupinami a hledání win-win strategií, při kterých získává dodavatel i zákazník.
Dobrý příběh, který byl vždy základem dobré strategie, je pro úspěch čím dál důležitější. A pokud ho za nás převypráví někdo jiný, tím lépe.

Žádné komentáře:

Okomentovat