čtvrtek 22. října 2009

Marketingový koláč čeká, až budeme umět počítat


Letošní PR summit se nesl v duchu otázky „jak by si mohlo PR ukousnout větší kus z koláče marketingové komunikace“. Své recepty předkládali řečníci i v rámci pecha kucha a asi nejčastěji zaznělo, že by se to mohlo povést, pokud by píáristé začali aktivněji přistupovat k sociálním médiím. Podle mne to samo o sobě cesta k navýšení podílu PR v marketingové komunikaci není – je to cesta jak si svůj podíl alespoň zachovat, protože sociální média musí zůstat doménou PR, o tom prostě není sporu. Ale ta hlavní výzva pro PR zazněla už dříve, v příspěvku Lou Capozziho: PR musí zapracovat na měřitelnosti výsledků. Zatímco reklamky dokázaly etablovat způsoby měření efektivity reklamních kampaní a ty jsou dnes široce akceptované (bez ohledu na jejich vypovídací hodnotu z nezaujatého pohledu), PR se už v oblasti tradičních médií potýká s problémem, jak výsledky pro klienta změřit. A s tím souvisí už počáteční problém, přesvědčit klienta aby do PR investoval skutečně odpovídající podíl marketingového budgetu.
PR agentury musí bezesporu naskočit na vlnu sociálních médií a urvat tuto oblast čistě pro sebe. Ale ruku v ruce s tím musí pracovat na nástrojích, jak svou činnost a její výsledky přijatelně změřit. A to v oblasti sociálních médií stejně jako tradičních.

Žádné komentáře:

Okomentovat