Blog především o tom, jak nová a sociální média (z)mění povahu PR a marketingu vůbec. Blogy, Twitter, FaceBook, YouTube, WhoHub, word-of-mouth, word-of-blog, word-of-mouse a všechna další "words", která ovlivňují komunikační strategie.
neděle 8. listopadu 2009
Schizofrenie v sociálních sítích
K tomuto miniprůzkumu mne inspiroval kolega, který využívá na Facebooku dvě identity: jednu soukromou a druhou profesní. Docela mne to zaujalo, tak jsem se zkusil poptat, jestli je využití dvou různých identit běžné. Od 7. do 29. října mi na krátký dotazník vytvořený přes Google Docs odpovědělo 97 respondentů. O reprezentativní vzorek populace samozřejmě nejde, berte čísla spíše jako inspiraci. Rekrutace respondentů probíhala jen přes Twitter a Facebook (kde byli vybízeni k vyplnění dotazníku).
Když výsledky shrnu, využití dvou identit mezi uživateli Facebooku nebo Twitteru obecně běžné není. Zaměříme-li se ale jen na ty, kteří sociální sítě využívají i pro business účely, o nic výjimečného rozhodně nejde – dvě identity využívá každý čtvrtý uživatel (24,14 %). S rostoucí mírou využití sociálních sítí pro business účely roste navíc i podíl těch, kteří využívají dvou identit: jeden z dvanácti (8,33 %), kteří sociální sítě využívají pro business účely „jen trochu“, pět ze čtyřiadvaceti (20,83 %), kteří „občas“ a osm z dvaadvaceti (36,36 %), kteří „určitě“.
Z dalších zjištění:
- Facebook nebo Twitter využívá pro „business“ účely těsně pod 60 % respondentů, dalších 10 % odpovědělo „zatím ne“.
- dvě identity v rámci jedné sítě (jednu pro business a jednu soukromou) využívá 14,4 % respondentů, 13,4 % odpovědělo „zatím ne“
- 65 % respondentů využívá jen Facebook, 1 % jen Twitter, 34 % respondentů obě sítě
- z těch, co využívají obě sítě, jich 42,4 % využívá Facebook soukromě a Twitter pro business (6,1 % naopak), 24,2 % využívá obě pro soukromé účely, 27,3 % obě pro business
- 53,6 % respondentů nikdy nenaštvalo své přátele nebo followery zprávou s business tonalitou, 22,7 % výjimečně ano, 22,7 % se to stane občas a jen jednomu respondentovi (1 %) se to stává docela často
A jak případné využívání sociálních sítí pro soukromé i profesní účely řešite vy?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Bude jistě zajímavé zopakovat tento průzkum např. za rok.. Flp
OdpovědětVymazat