Blog především o tom, jak nová a sociální média (z)mění povahu PR a marketingu vůbec. Blogy, Twitter, FaceBook, YouTube, WhoHub, word-of-mouth, word-of-blog, word-of-mouse a všechna další "words", která ovlivňují komunikační strategie.
středa 9. prosince 2009
Jak vidí sociální média novináři a bloggeři?
Zajímavý výzkum provedli v říjnu a listopadu kolegové z agentury Schwartz Public Relations, která patří stejně jako PR POINT do sítě Eurocom Worldwide. Oslovili 800 novinářů (print i online) a bloggerů v Německu, Rakousku a Švýcarsku a zjišťovali, jaký je jejich postoj k sociálním médiím a využívání s nimi spojených technologií. A jak to dopadlo?
- 46 % respondentů (51 % novinářů a 31 % blogerů) si neumí pod pojmem Social Media News Release představit vůbec nic
- Jen třetina (33 %) respondentů chce dostávat informace v HTML formátu
- 42 % respondentů preferuje „klasický“ email s pdf či doc přílohou
- 63 % respondentů nezajímají informace o blogu, Twitteru, Facebooku či Xingu, chtějí jen kontakty na agenturu a/nebo společnost
- Přes 80 % respondentů nepřikládá význam audio- či videocastům
- Multimédia nezajímají dokonce ani 74 % bloggerů
- Možnost přihlásit se k odběru RSS feed je atraktivní pro 23 % novinářů a bloggerů
- Bookmarks jsou zajímavé pro 11 % respondentů (16 % bloggerů)
„Mezera mezi možnostmi a publicitou sociálních médií a realitou jejich využívání novináři a bloggery je překvapivě vysoká. Obliba klasické tiskové zprávy zatím neklesá,“ komentoval výsledky Christoph Schwartz, majitel Schwartz Public Relations. „Zhruba 20 – 30 % respondentů je ale novým komunikačním kanálům otevřená nebo je dokonce už aktivně využívá. Bude zajímavé sledovat, jak dopadne obdobný výzkum příští rok,“ uzavírá Christoph.
Docela zajímavé výsledky, v Čechách bychom dopadli možná i maličko hůř. Ale to neznamená, že je koncept SMNR mrtvý nadobro, nebo že není dobře hranice posouvat. Jen je asi potřeba ještě informovat i postaru.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat