úterý 15. prosince 2009

Digitální PR: úvod a case study

Dnes to bude trochu „firemní“, ale vydali jsme poslední letošní PR news a o sociálních médiích je toho v nich docela dost. Kompletní PR news si můžete prohlédnout nebo stáhnout na konci příspěvku. Najdete v nich třeba case study naší kampaně pro Staropramen, kterou bych rád ilustroval, že kreativní a smyspluplně propracovaný koncept může přinést výsledky, jakých bychom v tradičních médiích nedosáhli.


Digitální PR je příležitost pro všechny
Z hlediska marketingu žijeme ve velmi vzrušující době. Zatímco klasická tisková zpráva se vlastně nezměnila za sto let, teď se koncept komunikace mění neustále a stále zrychlujícím tempem. Nástup Webu 2.0, ztráta masově informačního monopolu médií a přímá komunikace uživatelů online v sociálních sítích otevřela nové možnosti. Jistě, s vynálezem letadla nepřestali lidé jezdit vlakem – ale začali létat i letadlem. A stejný přístup razíme i v oblasti
sociálních médií. Media relations nekončí. Ale bylo by chybou opomíjet nové
komunikační možnosti.
Sociální média dávají netušené možnosti jak sdílet a rozvíjet emoce přímo s uživateli, jak uživatele využívat pro generování obsahu zdola, jak udržovat dialog na individuální úrovni a jak prací s nejvýznamnějšími jednotlivci skutečně aktivně podporovat word-of-mouth a word-of-mouse. Monitoring sociálních médií je klíčový pro eliminaci krizových momentů a efektivní krizovou komunikaci. Zároveň je cennou zpětnou vazbou na veškeré obchodní
a marketingové aktivity společnosti.
Svět sociálních médií je neobyčejně dynamický a strašlivě rozsáhlý. Jen systematická a dlouhodobá práce může přinést výsledky. Naprosto nezbytná je segmentace médií, schopnost naslouchat a navazovat na již probíhající komunikaci a také schopnost vybalancovat to, co chceme říct a to, co chtějí uživatelé slyšet. Příliš komerce dokáže zabít veškerou komunikaci, na druhé straně nemá smysl komunikovat jen pro udržování komunikace.
Stejně jako v ostatních marketingových aktivitách platí, že pečlivá příprava je základem budoucího úspěchu. Jsme připraveni pomoci se startem v mimořádně perspektivním digitálním prostředí i vám.

PR news stahujte zde

Žádné komentáře:

Okomentovat