Blog především o tom, jak nová a sociální média (z)mění povahu PR a marketingu vůbec. Blogy, Twitter, FaceBook, YouTube, WhoHub, word-of-mouth, word-of-blog, word-of-mouse a všechna další "words", která ovlivňují komunikační strategie.
čtvrtek 3. prosince 2009
PR News: nejdůležitější print, sociální média čtvrtá
PR news spolu s BurrellesLuce udělali v listopadu malý výzkum mezi 436 marketéry z celého světa (zhruba 70 % respondentů bylo z řídících funkcí). A protože jsem před pár týdny jejich dotazník taky vyplnil, poslali mi výsledky.
Celkem osm okruhů otázek ale bohužel moc překvapivých zjištění nepřineslo, jediné, co mne alespoň trochu zaujalo, je srovnání různých druhů médií dle významu, který jim respondenti přikládají vzhledem k dosažení PR cílů. Na škále 1 až 5, kde 1 znamená „nejvíce relevantní“, se jako nejdůležitější umístil print (noviny/magazíny) s průměrnou známkou 2,46, na druhém místě online magazíny/zpravodajství (2,62) a na třetím TV a rádiové vysílání (2,86). Čtvrtá jsou sociální média s průměrnou známkou 3,02 a poslední online video (3,22).
V zásadě to pořadí asi nepřekvapuje. Všechny PR strategie se musí obracet na tradiční print i online (klasická media relations jsou prostě stále velmi důležitá) a usilovat i o pokrytí rádia a/nebo TV. Čtvrtá příčka pro sociální média (a zároveň nijak propastný odstup) ale zároveň znamená, že je začínají marketéři brát vážně a přemýšlet o jejich začlenění do komplexních komunikačních strategií. Ostatně „jedničku“, tedy nejvyšší relevanci vzhledem k cílům, dalo sociálním médiím 15 % respondentů (printu 38 %, onlinu 23 % a rádiím/TV 24 %), což není málo.
Shrnuto podtrženo: sociální média už se pomalu začlenila mezi kamínky, ze kterých se obvykle sestavuje mozaika úspěšné komunikace. Na druhé straně tvářit se, že jde o kamínek nejblyštivější, by bylo pošetilé. Alespoň mně se pořád nejvíc líbí pestré mozaiky složené z různých vzájemně pěkně sladěných kamínků.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat