čtvrtek 13. srpna 2009

Na mrtvolku je čilá dost


V zahraničí už je to několik roků probíhající diskuse. Tisková zpráva je mrtvá, přichází čas její nástupkyně, Social Media News Release. Její koncept poprvé představil Todd Defren z agentury SHIFT Communications na svém blogu už v roce 2007. A jím navržený template pro Social Media News Release (SMNR) je sice živý a hojně diskutovaný dodnes, ale praktické využití Social Media News Room je stále spíše sporadické. Natož v Česku! Poptal jsem se několika novinářů a mrtvá tisková zpráva jim do inboxů běhá vesele i dnes, dva roky po svém úmrtí. Zato o konceptu SMNR většinou ani neslyšeli.
Sociální média zažívají opravdový boom, hodně se o nich mluví, množí se page na Facebooku, tweetuje se, přibývají blogy (a bohužel i flogy)… ale směrem k novinářům se způsob komunikace nemění. To se všichni bojí, že na to ještě nejsou připravení? Nebo je to spíš o tom, že se PR agentury ve světě digitálních médií stále spíše hledají, a online agentury, které si s ním rozumí, si zase nerozumí s novináři? Jenže vítězem bude ten, komu se podaří oba světy efektivně propojit.

Žádné komentáře:

Okomentovat