úterý 4. srpna 2009

Sociální média bez hranic. A budgety se stropy

Je zajímavé v diskusích s různě zaměřenými marketingovými experty sledovat, jak se liší jejich pohledy na to, jak by měla vypadat povedená kampaň v sociálních médiích. Každý úhel pohledu klade důraz na jiné atributy a díky „neomezené“ možnosti sociálních médií tak každý návrh akcentuje jinou stránku věci a celý koncept bobtná a povážlivě se nafukuje. Do hry vstupují to výhody z hlediska SEO, potom podpora word-of-mouth a budování komunity, další vidí ve Facebooku rovnou nový prodejní kanál a další marketéři nezapomínají zdůraznit, že i tento komunikační kanál je nezbytné náležitě obrandovat. A protože možnosti Facebooku, Twitteru, Youtube a dalších sociálních médií v zásadě žádné limity nemají, „povedená kampaň“ se dostane do takových rozměrů, že je neprodejná – protože na rozdíl od sociálních médií, rozpočty jsou omezené vždy.
Odhlédneme-li proto od všech zbytných věcí, nadstavby, ke které je možné se kdykoli později vrátit, tím úplným základem zůstává funkční „standardní“ Facebook page. Stránka, ve které pravidelně přibývá atraktivní obsah a kde administrátor dokáže podporovat obousměrnou diskusi a komunikaci. To je to základní minimum každé kampaně v sociálních médiích. A teď mi řekněte, kdo ho má... :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat