pondělí 11. října 2010

Fandíte Aragornovi?


Neuvěřitelný příběh šermíře Aragorna a taxikáře Karkulky z pražských ulic se stal jedním z mimořádně častých témat konverzací v online i offline prostředí. A znovu potvrdil, jaký dopad má "kampaň", pokud spojí síly tradiční a sociální média - byť je spojí neplánovaně. Facebooková stránka na podporu Aragorna - aktuálně s více než deseti tisíci likery - velkou část z nich vytěžila díky tomu, že o ní referoval iDNES. Ten na oplátku díky iniciativě několika nadšenců měl příležitost znovu přiživit aktuální a atraktivní téma a podpořit tak vlastní čtenost.
To vše doplňuje zpověď Aragorna na YouTube, s více než osmdesáti tisíci shlédnutí, samotný videozáznam rvačky v mnoha vydáních, celkem s dalšími desítkami tisíc shlédnutí, a také řada parodií - které obvykle bývají lakmusovým papírkem povedené kampaně. Dnes už si na Facebooku navíc můžete koupit i originální samolepku "sword on board".
Taxislužba Speedcars, ve které Karkulka pracuje, se potom stala na Facebooku terčem nejen nepříjemných komentářů (které v jejich fanpage admin důsledně maže), ale prý i falešných objednávek, které společnost obchodně poškozují.

Co z toho všeho vyplývá? Podle mne dvě hlavní ponaučení.
1. Tak jako "společenská" témata nerozlišují mezi "tradičními" a sociálními médii, tak i vaše komerční kampaň by měla smysluplně využívat výhod a přístupu obou
2. Krizová komunikace vás dnes může právě díky sociálním médiím potkat velmi rychle a plně vás zaměstnat. Máte updatovaný krizový manuál a jste připravení řešit krizi efektivně i v sociálních médiích...?

Žádné komentáře:

Okomentovat