středa 22. září 2010

Pochopí svou roli v sociálních médiích už i píáristé?


V pátek 17. září APRA pořádala seminář k sociálním sítím, garantem byla agentura PR.Konektor, role moderátora připadla mně. Co na semináři mj. zaznělo zajímavého?
Jerry Silfwer, Springtime: Nemusíme vědět, jak se tisknou noviny, abychom mohli dělat media relations. Stačí nám pochopit logiku, jak fungují. Úplně stejné je to v prostoru sociálních médií.
Jerry Silfwer: digitální PR musí mít lokální přístup.
Jerry Silfwer: Content is the king? Ne, 50 % investic by mělo jít do obsahu, 50 % na budování vztahů a community management.
Pavel Hacker, Viral Boooster: Říká se, že se sociální média nedají změřit. Není to pravda
Pavel Hacker: Sociálně-mediální metriky rozšiřují zásadním způsobem hloubku dat. Celý segment samozřejmě postihují kvantitativní data, ale zásadně vzrůstá přesnost, relevance, pravdivost a nebezpečnost dat kvalitativních.
Jaroslav Cír, Perfect Crowd: Technologie se mění, ale lidé ne. Facebook možná pomine, ale nepomine lidská potřeba být si nablízku, sdělovat, klevetit, chlubit se, ovlivňovat.
Pavel Prouza, Brandz Friendz: Nedodržení pravidel soutěžení na Facebooku může vést nejen ke smazání příslušné fanpage a účtu administrátora, ale také k velké ostudě zadavatele i agentury, která soutěž zajišťuje.
Jan Galgonek, AdExpres: Pro reklamní podporu v online prostředí je ideální kombinace horizontálního a vertikálního cílení.
Sociální média ovlivňují celý marketing. Ve světě trendy v této oblasti udávají často právě odborníci z PR. Ale v Česku? Když jsem se bavil s ostatními řečníky, všichni se divili, že právě mezi píáristy jsou znalosti sociálně-mediálního prostředí a jeho principů povětšinou tristní. Přitom role PR v managementu sociálních médií je podle mne klíčová. Jde o roli garanta dlouhodobého strategického přístupu a zároveň začlenění aktivit v sociálních médiích do celého komunikačního konceptu.
Doufejme, že i tento seminář pomůže tomu, že si to uvědomí už i sami píáristé.

Přednášky a fotky ze semináře viz APRA.

Žádné komentáře:

Okomentovat