Blog především o tom, jak nová a sociální média (z)mění povahu PR a marketingu vůbec. Blogy, Twitter, FaceBook, YouTube, WhoHub, word-of-mouth, word-of-blog, word-of-mouse a všechna další "words", která ovlivňují komunikační strategie.
středa 2. září 2009
Sociální média: sledujte kvalitu
Podle aktuálních výsledků North American Technographics Interactive Marketing Online Survey už čtyři pětiny Američanů nějakým způsobem spoluvytváří nebo konzumují sociální média alespoň jednou měsíčně a zbývají tedy vlastně jen Rogersovi opozdilci. Více o tomto výzkumu jsem psal pro Tyinternety.
U nás je situace zatím trochu jiná. Co se týče sociálních sítí, Facebook je asi ve fázi rané majority (early majority) a Twitter zatím využívají jen inovátoři. A touto optikou je třeba sociální sítě (a především Twitter) u nás i vnímat. A tím v žádném případě nemyslím opomíjet. Je ale třeba přístup k nim založit na kvalitě a ne na kvantitě. Cílem by nemělo být 1000 followerů, ale klidně třeba jen padesát, kteří mají potenciál informace předávat dál, online i offline. U Twitteru především, tam platí Lazarsfeldův dvoustupňový model komunikace (zatím) víceméně dál. Podchytit si opinion leadery pak může být mnohem efektivnější, než snažit se oslovit stovky „běžných uživatelů“.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat