čtvrtek 21. června 2012

Jak dělat sociální média sociální?

V pátek 18. května 2012 proběhl pod vedním PR.Konektoru seminář APRA z cyklu PR Fórum. Zaměřil se na budoucnost PR ve spojení se sociálními médii a ke třem bodům bych se chtěl ještě vrátit.
1) Josef Šlerka z Ataxa upozornil na to, že řada značek není v komunikaci konzistentní - Vodafone není na Facebooku tak frikulínský, jak bychom očekávali, O2 naopak není tak korporátní atd. A od tohoto rozporu už byl jen krok k otázce: musíme opravdu na Facebooku všechny hlavně bavit? Podle Josefa uživatelé přistupují ke značce podobně jako k osobě a je na čase znovu se zamyslet nad svojí (značkovou) identitou a začít se podle toho chovat. Časy kdy byl Facebook hlavně zábavním kanálem jsou pryč, uživatelé ocení spíš nějakou přidanou hodnotu.
2) Adam Zbiejczuk polemizoval se statistikami a doporučeními, jaký je optimální počet příspěvků na Facebooku týdně. Jasně, že jakékoli zobecňování na Facebooku je a priori dost nebezpečné, Adam ale debatu vrátil podle mne správným směrem - skutečné fanoušky, kteří mají moji značku rádi, neotrávím tím, že jim troufale něco napíšu dvakrát denně. Možná tím ztratím likery, kteří opravdový vztah ke značce nemají a bude to pro ně neúnosná míra spamu. To mne ale přeci nemusí mrzet. A to i s ohledem na dosah komunikace - lepší výsledky budu mít s 500 opravdovými fanoušky, kteří budou ve velké míře sdílet můj obsah k sobě do profilu, než s 5000 fanoušky, kteří budou pasivní.
3) A další Adamova myšlenka, která si zaslouží pozornost - jsou sociální média, kdy mám ve fan page 50.000 lidí, ještě vůbec sociální?! Neztrácí se tam možnost vést skutečný dialog a budovat vztah? Adam tuto myšlenku rozvedl k troufalému "kromě korporátní stránky založte stránku ještě pro každou pobočku banky, každý model auta atd.", ke které jsme měli u nás v agentuře dlouhou a zajímavou diskusi . Jistě, pro většinu klientů je to idea dnes naprosto neakceptovatelná. Ale do budoucna, co myslíte? Pro mne téma, ke kterému se ještě nepochybně vrátím v některém z dalších postů. Vaše názory si rád přečtu v diskusi.

3 komentáře:

  1. nemuzu si pomoct ale tyhle radoby objevne nazory mi pripadaji prilis samozrejme.

    OdpovědětVymazat
  2. pro řadu odborníků jsou nepochybně samozřejmé. nicméně s ohledem na to, jak komunikace značek v sociálních médiích vypadá, to může být pro mnohé z nich podle mne alespoň inspirace a důvod k zamyšlení :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ...... zajímá toto vůbec někoho? akademické řeči, nic více, realita je jinde...Ale jistý obdiv k autorovi článku, o ničem napsat souvislý text, to není vůbec špatné :o)

    OdpovědětVymazat