pátek 21. října 2011

Střípky z PR Summitu 2011


Letošní PR Summit se nesl v duchu otázky "jak vlastně vidí PR oči CEOs"? Kompletní program je k dispozici tady, já se nebudu pokoušet o ucelenou reportáž a zkusím vypíchnout jen nejzajímavější myšlenky, které na Summitu zazněly.
První hvězdou summitu byla z mého pohledu Denisa Kasl Kollmannová. Zaujala natolik, že jsem obratem vyhledal její blog a mohu doporučit. Na akademičku byly její postřehy výjimečně praktické a reálný obraz PR byla schopna zasadit do zajímavých souvislostí. K tématu CEO přispěla třeba výsledky European Comunication Monitor 2011, podle kterého jsou dnes CEOs asi o 20 % důvěryhodnější, než v roce 2009.
Francois Vleugels (CEO Bochemie) přispěl myšlenkou "There is no management without communication", nad kterou by se mnozí CEOs měli asi zamyslet.
Z přednášky Roberta Chvátala (CEO T-Mobile Austria) vybírám dva závěry: "Word of mouth proved to be most effective - on impact as well as costs" a "interní komunikace musí předcházet externi". Všech 1400 zaměstnanců T-Mobile označil za ambasadory, které je třeba informovat nejdříve - a to je role PR. Ani tento přístup často nebývá zvykem. Naopak Chvátalovo "patero" rad pro PR-isty zase tolik nenadchlo: vyprávějte příběh, zasaďte ho do kontextu, otázkám předcházejte aktivní komunikací, neznepřátelte si novináře a mluvte tak, aby vám rozuměl i Honza z ulice.
S Chvátalovou myšlenkou, že CEO musí být v PR vidět (je zástupcem firmy) trochu polemizoval Dan Ťok (CEO Skansky), který kritizoval, že PR se často dělá pro CEO a ne pro firmu.
V panelové diskusi se řečníci pokusili definovat, v čem tkví PR-ový úspěch některých CEO: jsou vždy připraveni, vedou úspěšné firmy a jsou konzistentní v komunikaci. Trochu mi v jejich definici chybí že jsou vždy k sehnání (a ochotně) a vyjadřují se mediálně atraktivně (rozuměj provokativně).
A snad klíčové zjištění summitu na závěr: všichni panelisté tvrdí, že chtějí příští rok do komunikace investovat víc peněz, než letos.
Tak jsem zvědav na konec roku.

Žádné komentáře:

Okomentovat