čtvrtek 3. června 2010

Sociální média ≠ Facebook


Dnes jen krátce, ale tohle téma mne fakt pálí. Znáte marketéra, který by veškerý svůj rozpočet na print utratil v Blesku? Nebo svoje televizní spoty omezil na TV NOVA? V onlinu se nehnul z iDNES a v rádiích se spolehnul jen na Frekvenci 1? Ne? A proč je tedy v Česku tolik marketérů, kteří svou účast v sociálních médiích omezují jenom na Facebook?
Sociální média NEROVNÁ SE Facebook. A hlavně - celou změnu komunikace a chování uživatelů (nejen) v online prostředí NEMŮŽETE omezit jen na jednu sociální síť, byť má aktuálně největší počet českých uživatelů. Nova má taky největší share a nikdy by vás to nenapadlo...

7 komentářů:

  1. Protože je to slepá masa, která by se chytla hovna, kdyby na technetu (nic proti) napsali, že je to trend. Možná se tahle "přílišná vulgarita" někoho dotkne, nicméně vím, že když si tuhle pravdu klienti uvědomí, pochválí nás za to. Zjistí, že stojí na prahu něčeho většího než "the only one"..

    OdpovědětVymazat
  2. Připadá mi mnohem lepší se soustředit jen na jedno médium než zobecňovat, že využívání jen jednoho média je vždy špatné.

    OdpovědětVymazat
  3. jenže marketing se nezměnil v tom, že je třeba zařadit Facebook do "medialistu". jde o komplexní posun myšlení a chování uživatelů na síti. pro řadu klientů FB jednoduše nebude fungovat a pro řadu dalších by daleko líp fungoval, kdyby byl integrován do dalších aktivit

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, 1) pro řadu firem je Facebook nevhodný, 2) pro řadu firem je vhodné, aby kombinovala Facebook s jinými sociálními médii a 3) pro řadu firem je ze všech sociálních médií vhodný jenom Facebook.

    Myslím, že všechna tato tři tvrzení jsou pravdivá a nejsou ve vzájemném rozporu. Článek je ale v rozporu s tvrzením 3 a tudíž pravdivý není.

    OdpovědětVymazat
  5. můj názor je, že vždy bude efektivnější FB kombinovat i s dalšími médii a hlavně se změnou myšlení, která novým podmínkám lépe odpovídá.

    OdpovědětVymazat
  6. Není problém v tom, že automaticky předpokládáte firmy od určité velikosti, s rozsáhlými zdroji, širokými cílovými skupinami a téměř neomezenou kapacitou produkce? Pak může být kombinace více médií opravdu nejlepší. Mnoho menších firem ale naopak musí velmi pečlivě vybírat, které médium jim poskytuje největší ROI, protože na pokrytí víc médií zdroje prostě nemají, nebo by je vzhledem k omezené kapacitě nebylo účelné vynakládat.

    OdpovědětVymazat
  7. všechny firmy, bez rozdílu velikostï, by si měly nejprve uvědomit, že jde o skutečně komplexní změnu v chování společnosti, ne ji redukovat jen na špičku ledovce jménem facebook. digitální PR je především o přenastavení systémů komunikace a sdílení informací tak, aby souznily s tím, jak média konzumují uživatelé. to, co kritizuji, je výběr nástroje před přemýšlením o podstatě změny.

    OdpovědětVymazat